V sklopu projekta Utrinki smo na naši šoli izvedli projektni teden Code Week z naslovom Rozmani v Utrinku  Code Week. Cilj projektnega tedna je bil spodbujanje zanimanja za računalništvo in programiranje, razvijanje algoritmičnega razmišljanja in reševanje problemov med učenci različnih starosti. V sklopu tedna smo pripravili številne dejavnosti, ki so zajemale tako teoretična znanja kot praktične izkušnje.  

  1. Dejavnosti

2.1. Računalništvo brez računalnika 
V okviru te dejavnosti smo se osredotočili na igre in aktivnosti, ki ne vključujejo elektronskih naprav, a kljub temu omogočajo učenje osnov programiranja in logičnega razmišljanja. Udeleženci so se preizkusili v naslednjih aktivnostih:  

Risanje po navodilu: Učenci so sledili navodilom in risali oblike ter figure, kar je pripomoglo k razumevanju koncepta algoritmov. 
Algoritem vsakdanjega življenja: Učenci so predstavili vsakodnevne naloge (kdo sem, plesni algoritem, orientacija, sejanje semen) in ustvarili algoritem za njihovo izvajanje. 
Morsejeva abeceda: Učenci so zakodirali svoja imena in pisma prijateljem v Morsejevi abecedi, kar je razvilo njihove veščine kodiranja in dešifriranja. 
Igrajmo se detektiva – kriptografija: Učenci so reševali uganke in skrivnosti z uporabo osnov kriptografije. 
Kako delujejo binarne številke?: Učenci so se naučili vklopiti ali izklopiti “bit”.  
Stiskanje besedil: Učenci so se naučili, kako lahko enostavno skrajšajo besedila, in s tem spodbujali ustvarjalnost. 
Ugani osebo: Aktivnost, kjer so učenci postavljali vprašanja in skušali ugotoviti, kdo je njihov sošolec, kar je razvijalo logično razmišljanje. 

2.2. Z robotom Photonom na potovanje 
 Učenci so se spoznali z robotom Photonom, s katerim so se podali na virtualno potovanje. Uporabljali so osnovne komande za programiranje robota in ga usmerjali skozi različne ovire ter naloge. Aktivnost je spodbujala sodelovanje in timsko delo, saj so učenci delali v skupinah.  

2.3. Code with Anna and Elsa 
 V tej kreativni delavnici so učenci imeli priložnost programirati animacije in zgodbe z likoma Ane in Else iz priljubljenega filma. Uporabljali so vizualne programske jezike, kar je bilo zelo privlačno in zabavno. Učenci so razvijali sposobnosti kodiranja in hkrati izražali svojo kreativnost.  

2.4. Igre za bodoče programerje – Blockly 
Ob koncu tedna smo izvedli aktivnosti z uporabo Blockly, vizualnega programskega orodja, ki omogoča učencem enostavno učenje osnov programiranja. Učenci so ustvarjali lastne igre in reševali izzive, kar je pripomoglo k razumevanju konceptov, kot so zaporedja, zanke in pogoji. 

Projektni teden Code Week je bil zelo uspešen in je dosegel zastavljene cilje. Udeleženci so pridobili nova znanja, razvili svoje spretnosti in se zabavali pri učenju. Hvala vsem udeležencem, mentorjem in prostovoljcem, ki so pripomogli k uspehu tega projekta. Upamo, da bomo take dejavnosti lahko izvedli tudi v prihodnje, da bi še naprej spodbujali zanimanje za programiranje in digitalno pismenost.  

Rozmani v Utrinku Code Week
3D galerija
Galerija  Book creator

Projektni tim: Katja G., Nataša J., Katarina P.Č., Urška K., Katja P., Dragana P

Dostopnost