Odbojka na mivki – deklice

Odbojka na mivki – deklice

V ponedeljek, 23. 9. 2024, je na igriščih Mariborskega otoka potekalo področno prvenstvo v odbojki na mivki za deklice. Učenke naše šole so v močni konkurenci, po celodnevnem tekmovanju, osvojile odlično 2. mesto.

ČESTITKE!

Jerica Puklavec Postružnik

 

Radovedni popoldnevi: OD RAČUNALNIKA DO MAMUTA – ekskurzija v Ljubljano

Dejavnost: Od računalnika do mamuta, ekskurzija v Ljubljano
Datum: sobota, 28. 9. 2024
Čas: cel dan 
Prostor: Računalniški muzej, Narodna galerija, Prirodoslovni muzej

Okvirni stroški: 20 evrov

Priporočeno za učence od 6. do 9. razreda. 

Obvezna prijava: s prijavnico, ki jo učenci prevzamejo dežurni mizi in oddajo najkasneje v četrtek, 26. 9. 2024 ali na janaz@osfrsmb.si

Opis dejavnosti: Na ekskurzijo se bomo odpravili z vlakom in obiskali a njej bodo učenci obiskali Računalniški muzej,  se nato sprehodili skozi park Tivoli ter spoznali njegovo naravno in kulturno dediščino, v Narodni galeriji vodeno občudovali dela slovenskih umetnikov in v popoldanskem času obiskali Prirodoslovni muzej Slovenije, v katerem se bomo z mamutom, najstarejšim herbarijem v Sloveniji in mnogimi drugimi zanimivostmi, vrnili globoko v preteklosti.
Vstopnine z vodenjem bodo znašale okoli 20 evrov, saj bomo del stroškov poravnali s pomočjo šolskega sklada. 

Raziskovalci, vabljeni na sestanek

Učence 7., 8.  in 9. razreda, ki ste se odločili za raziskovanje in se boste vključili v natečaj Mladi za napredek Maribora z raziskovalno nalogo ali inovacijskim predlogom ali  bi se še želeli vključiti, vabim na uvodni sestanek, in sicer v

četrtek, 26. septembra, ob 12.45 v učilnico SLJ 2 (2. nadstropje).

Na sestanku bomo podali nekaj smernic za pripravo prijave in za prihodnje delo. Odgovorili bomo tudi na vprašanja, ki se vam porajajo ob odločanju za raziskovanje in ob izbiri teme.

 

Mihaela Dorner, koordinatorica raziskovalne dejavnosti

BRALNA ZNAČKA V ŠOLSKEM LETU 2024/2025

Začenja se 64. sezona branja!

Slovenska bralna značka | Osnovna šola Nove Jarše

Bralna značka je ena najbolj množičnih oblik prostovoljnih dejavnosti v šoli in izven nje. Je izvirna oblika  slovenskega vzgojno-izobraževalnega dela z mladimi bralci in nima primerjave v svetu. Vsako leto bere več kot 100 000 otrok v Sloveniji in zamejstvu. Njen simbol je Ostržek, ki spremlja branje od vrtca do zaključka osnovne šole.

ČAS TRAJANJA BRALNEGA LETA17. september do 30. april

Bralnih seznamov ni, z veseljem pa vam bomo učiteljice slovenščine in knjižničarki svetovale pri izbiri knjig. Odlično je pri izbiri knjig uporabiti Priporočilnico, ki jo ustvarja ga. Tilka Jamnik. Najdete jo na:

https://www.bralnaznacka.si/sl/priporocene-knjige/.

KOLIKO KNJIG MORAM PREBRATI?

Do konca meseca aprila, ko se bralna značka konča, je potrebno prebrati:

  • triada (1. – 3. razred) – 3 knjige
  • triada (4. – 6. razred) – 4 knjige
  • triada (7. – 9. razred) – 5 knjig

 

Učenci od 1. do 5. razreda se o prebranih knjigah pogovarjajo s svojimi razredničarkami in učitelji OPBUčenci 6., 7., 8. in 9. razredov predstavijo prebrane knjige svojim učiteljicam slovenščine.

Društvo bralna značka Slovenije  – ZPMS se že nekaj let trudi, da s pomočjo Javne agencije za knjigo Republike Slovenije in sponzorjev pripravi slikanico, s katero obdari prvošolce. Letos smo z njo obdarili vse prvošolce, ki so v najbolj deževnem tednu septembra prejeli slikanico Majde Koren z naslovom Protideževna juha. V pravljični uri smo se naučili zakuhati protideževno juho, postali smo člani šolske knjižnice in otvorili bralno sezono.

Protidezevna juha NASLOVKA junij 2024 FRONT

Ob tem pa: dragi devetošolci! Ne pozabite, da z devetletnim branjem za bralno značko pridobite tudi naziv ZLATEGA BRALCA/BRALKE. Le pogumno med knjige!

Naj se bralna sezona začne!

Koordinatorica PBZ Nastja Ferk

Odbojka na mivki

Odbojka na mivki

V sredo, 18. 9. 2024, je na igriščih Mariborskega otoka potekalo področno prvenstvo v odbojki na mivki za dečke. Učenci naše šole so z dobrimi igrami osvojili odlično 2. mesto.

Čestitke!

 

 

Jerica Puklavec Postružnik

Raziskovalna dejavnost in priprava raziskovalnih nalog ali inovacijskih predlogov

Mestna občina Maribor že vrsto let razpisuje javni natečaj Mladi za napredek Maribora, v okviru katerega lahko učenci 7., 8. in 9. razreda sodelujejo s pripravo raziskovalnih nalog (RN) ali inovacijskih predlogov (IP).

Tematskih področij je več. Eno RN ali en IP lahko pripravijo skupaj največ trije učenci. Mentorstvo naloge ali projekta lahko prevzamejo največ trije mentorji, vsaj en mora biti zaposlen na naši šoli, kar pomeni, da se lahko kot somentorji vključijo tudi drugi.

Otrokom odrasli pomagamo najti temo RN ali IP in ga spodbujamo pri pripravi.

Naloge preteklih let in razpis ter tematska področja so objavljena na https://zpm-mb.si/novice-dogodki/mladi-za-napredek-maribora-natecaj-2025/.

Prijavo naloge/predloga in nalogo/predlog je potrebno oddati šolski koordinatorici vsaj dva dneva pred rokom v razpisu.

Časovnica: prijava naloge (začetek oktobra), oddaja naloge (začetek februarja), šolska predstavitev (konec februarja), javna predstavitev (marca), prvi krog državnega srečanja (konec aprila), drugi krog državnega srečanja (maja). Vabljeni k sodelovanju in raziskovanju. 

Koordinatorstvo prevzemam Mihaela Dorner.

SEZNAM RAZISKOVALNIH PODROČIJ  2024/2025 (OSNOVNE ŠOLE)

  1. BIOLOGIJA
  2. FIZIKA, ASTRONOMIJA
  3. GEOGRAFIJA, GEOLOGIJA
  4. INTERDISCIPLINARNO PODROČJE *
  5. KEMIJA
  6. KNJIŽEVNOST
  7. MATEMATIKA
  8. NARAVNA IN KULTURNA DEDIŠČINA
  9. PREHRANA, GOSPODINJSTVO
  10. PROIZVODNO-TEHNIČNO PODROČJE
  11. PSIHOLOGIJA IN PEDAGOGIKA
  12. RAČUNALNIŠTVO IN INFORMATIKA
  13. SLOVENSKI JEZIK
  14. SOCIOLOGIJA
  15. ŠPORT
  16. TUJI JEZIKI
  17. TURIZEM
  18. UMETNOST
  19. VARNOST V CESTNEM PROMETU
  20. VARSTVO OKOLJA
  21. VETERINARSTVO
  22. ZDRAVSTVO
  23. ZGODOVINA
  • Interdisciplinarno področje zajema in prepleta spoznanja iz največ dveh strok (raziskovalnih področij).

POMEMBNA NAČELA

  • IZVIRNA TEMA
  • DOBRO RAZISKOVALNO VPRAŠANJE
  • USTREZNO ŠTEVILO PREDVIDEVANJ (HIPOTEZ)
  • USTREZNE METODE RAZISKOVANJA)
  • DOBRA ORGANIZIRANOST NALOGE
  • JASNO PODANE UGOTOVITVE
  • DOBRA (SPROŠČENA) PREDSTAVITEV
  • IZHODIŠČA ZA NAPREJ
  • JEZIKOVNA PRIMERNOST IN USTREZNOST

 

 

Radovedni popoldnevi: Sergej Prokofjev, PETER IN VOLK, glasbena pravljica, 2. – 5. razred

Radovedni popoldnevi: Sergej Prokofjev, PETER IN VOLK, glasbena pravljica, 2. – 5. razred

Dejavnost: Ogled glasbene pravljice Sergeja Prokofjeva, PETER IN VOLK
Datum: sreda, 18. 9. 2024
Čas: 18.00
Prostor: Narodni dom (skupinski odhod izpred šole)

Vstopnina: 5 evrov

Priporočeno za učence od 2. do 5. razreda. 

Obvezna prijava: s prijavnico, ki jo učenci prevzamejo in oddajo pri dežurni mizi, pred poukom, v torek, 10. 9. ali sredo, 11. 9. 2024, ali janaz@osfrsmb.si

Opis dejavnosti: Učence od 2. do 5. razreda vabimo na izjemno glasbeno pravljico Sergeja Prokofjeva, Peter in volk. Prav ta glasbena pravljica je ena izmed najbolj priljubljenih koncertnih del za otroke, saj poleg duhovite zgodbice, ponuja enkratni uvod v svet glasbil. Vsako osebo predstavlja posebno glasbilo: ptičko flavta, račko oboa, mačka klarinet, volka rog… Peter se, kot večina otrok, sprašuje ali naj uboga dedka in ostane doma na varnem zavetju, ali odpre vrata in se poda v mikavno neznano. Vrhunskim slovenskim instrumentalistom se bo kot pripovedovalec pridružil Tilen Artač.

HOP in CODE UP

HOP in CODE UP

Projekt Hop in Code Up je namenjen učencem, starim od 8 do 12 let, in se osredotoča na organizacijo delavnic na področju računalništva in digitalnih vsebin. Inovativni pristop bo učencem omogočil raziskovanje sveta programiranja, digitalne

 ustvarjalnosti in spletne varnosti s pomočjo interaktivnih in zabavnih dejavnosti. Poseben poudarek bo na spletni varnosti, preprečevanju kibernetskega ustrahovanja, učenju programiranja, uporabi različnih spletnih orodij in programov ter interakciji z učenci sodelujočih šol. Dejavnosti bomo izvajali do septembra 2025.
Več o eTwinning projektu Hop in Code UP lahko preberete tukaj.
Koordinatorica Dragana Prepelič in sodelujoča učiteljica Katja Gerdak.

Varna raba interneta

V sklopu fakultativnega pouka, razrednih ur, pri urah rednega pouka in sestankih Skupnosti učencev bomo med šolskim letom skrbeli za ozaveščanje učencev o varni rabi interneta in oblikah spletnega nasilja. V februarju, mesecu varne rabe interneta, bomo izpeljali aktivnosti Safe.si. Učence bomo tudi vključili tudi v spletni tečaj o varni rabi interneta. Posebno pozornost bomo namenili spletnemu bontonu, sovražnemu govoru in oblikam spletnega nasilja. Te teme bomo še dodatno raziskovali v mednarodnem e-Twinning projektu HOP in CODE Up in projektu KODIRAM.
Učencem, staršem ter učiteljem je na voljo izobraževalni program Spoznavam spletno okolje, da surfam bolje. Gre za celoviti izobraževalni program, ki temelji na mikroučenju.
Vodja projekta je Dragana Prepelič
Projekt KO-DI-RAM II ponovno na Rozmanu

Projekt KO-DI-RAM II ponovno na Rozmanu

NAŠE OBJAVE:

  1. O projektu KODIRAM II
  2. Netiketa in varnost
  3. Delavnica na OŠ Malečnik
  4. Mednarodni dan punc v IKT – naše punce v video posnetku
  5. O projektu KODIRAM (izvedba jesen 2023)
  6. Ustvarjanje digitalnih vsebin in aplikacij – delavnica (jesen 2023)
  7. Netiketa in varnost – delavnica (jesen 2023)
  8. Mojstri Minecrafta – delavnica (jesen 2023)
  9. Prispevek v časopisu Večer
  10. Projekt KODIRAM na podružnici
  11. Z robotom Photon-om na potovanje

Po uspešno zaključenem projektu KODIRAM vstopamo v projekt KO-DI-RAM II, ki krepi in razvija digitalne kompetence osnovnošolcev in dijakov. V projekt bomo vključili 8 skupin učencev od 5. do 9. razreda (izvedba februar – junij) in 2 skupini učencev (izvedba september – december). Naš projektni tim sestavlja 8 učiteljic različnih predmetnih področij. Načrtovanja projekta smo se lotili zelo proaktivno. Za koordiniranje vseh aktivnosti bomo uporabili PBWorks platformo.

Projekt je zasnovan kot serija delavnic, v okviru katerih učenci spoznavajo ali nadgrajujejo svoje digitalne kompetence. Vsebina je prilagojena starostnim skupinam in predznanju udeležencev, stremi k ustvarjanju pozitivne učne izkušnje, preko katere učence navdušujemo za samostojno raziskovanje in soustvarjanje digitalnega sveta.

V vseh vsebinskih sklopih program naslavlja različne digitalne kompetence. Udeleženci se bodo urili v iskanju podatkov in informacij, presojali njihovo verodostojnost in kakovost ter jih uporabljali pri delu na delavnicah. Reševali bodo izzive, ki jih vsakodnevno rešujemo pri delu z digitalnimi orodji, tako s stališča varnosti (spletni bonton, sovražni govor, gesla …), uporabe teh orodij kot tudi reševanja tehničnih težav. Spoznali bodo delovanje sistemov z umetno inteligenco, kritično presojali interakcije s tovrstnimi sistemi in jih vodeno tudi sami preizkusili.

V projektu sodelujejo Zavod 404, Fakulteta za računalništvo in informatiko ter Fakulteta za matematiko in fiziko s številnimi učitelji in drugimi izvajalci po celotni Sloveniji. Projekt sofinancira Ministrstvo za digitalno preobrazbo.

KO-DI-RAM II vzgaja uporabnike in ustvarjalce, ki poznajo in koristijo prednosti digitalnih tehnologij ter jih spodbuja k samostojnemu aktivnemu izobraževanju. S tem ne le preprečujemo digitalno izključenost, ampak tudi ustvarjamo zagovornike družbe znanja – Družbe 5.0.

Rozmanov projektni tim (Nastja, Ana, Petra, Nika, Maja, Darja, Mateja, Dragana)

Dragana Prepelič, koordinatorica projekta KODIRAM

Vir: Zavod 404 Ljubljana

 

 

Dostopnost