Pohod na Kočo na Žavcarjevem vrhu
S planinci smo se podali na čudovit pohod do Koče na Žavcarjevem vrhu, ki je v vsej svoji lepoti in zgodovini slavila 70 let obstoja.
S planinci smo se podali na čudovit pohod do Koče na Žavcarjevem vrhu, ki je v vsej svoji lepoti in zgodovini slavila 70 let obstoja.
Učenci 2. d, 3. d smo pozdravili mesto, šli po trgih našega mesta vse do predstave Pike Nogavičke 👧🧦 na Trgu svobode, organizatorja ZPM. Učenci in učiteljice POŠ Košaki 🏡smo včeraj tudi kuhali kostanje 🌰🌰🌰. Danes pa so učenci še prinesli vsak svojo igračko 🧸🪀 🥰.
Lep teden otroka je za nami 😍
Učiteljici
Vanesa Gošnak, Nina Markuš
Iz Poljskega mesta Rybnik smo na OŠ Franca Rozmana – Staneta prejeli paket s priznanji in simpatičnim darilcem. V preteklem šolskem letu smo namreč sodelovali na mednarodnem likovnem natečaju »Sandro Botticelli – Firenški sanjač«, ki ga pripravlja poljski Mladinski center kulture Rybnik. Ponosni smo na našo učenko Urško Pregl Medved, ki si je pod okriljem učiteljice Janje Tomažič prislužila priznanje in nagrado. Priznanje je prejela tudi mentorica v zahvalo za ustvarjalno in izobraževalno delo z učenci na mednarodnem umetniškem natečaju.
Vsem sodelujočim, nagrajenki in njeni mentorici izrekamo iskrene čestitke in želimo obilo umetniškega navdiha še naprej.
HOP in Code UP
S septembrom smo na naši šoli pričeli z izvajanjem projekta »Hop in code up«, ki poteka v okviru projekta e Twinning; to je spletna skupnost oziroma platforma, ki je namenjena skupnemu ustvarjanju, učenju in sodelovanju šol na mednarodni ravni. »Hop in code up« je namenjen učencem od 8. do 12. leta, ki bodo preko različnih delavnic pridobivali dragocena znanja s področja računalništva in digitalnih vsebin. V tem šolskem letu v projektu sodelujejo 3. b razred in učenci 6. in 7. razreda, ki obiskujejo računalništvo. Pod mentorstvom Dragane Prepelič in Katje Gerdak bo učencem omogočeno raziskovanje sveta programiranja, digitalne ustvarjalnosti in spletne varnosti skozi interaktivne in zabavne dejavnosti. Poseben poudarek bo na področju spletni varnosti, preprečevanju spletnega ustrahovanja, učenju kodiranja ter uporabi različnih uporabnih spletnih orodij in programov.
Za nami je prvi mesec izvajanja dejavnosti. V tem časovnem obdobju smo se spoznali s konceptom projekta Hop in code up, spoznavali države, ki so vključene v projekt, pripravili predstavitev naše šole in posameznih razredov. V prihodnjih mesecih nas čaka ustvarjalno izdelovanje logotipa projekta. Izmed vseh bomo izbrali najbolj domiselnega. Nato se bomo poglobili v tematiko spletnega bontona, sovražnega govora in spletnega nasilja, ter razvijali ideje za zmanjšanje pojava nasilja na spletu.
Zavedamo se, kako ključno je razvijanje digitalnih kompetenc in ozaveščanje o pomenu digitalne pismenosti v današnjem času. Predvsem na področju varne rabe interneta, spletnega nasilja in uporabi digitalnih orodij, ki nam ponujajo pisano paleto možnosti uporabe.
Neizmerno se veselimo pridobivanja novega znanja in poznanstev, ter komaj čakamo, da se pohvalimo s prihajajočimi izdelki in uspehi!
V okviru javnega razpisa »Razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike 2024 – 2026« v okviru Ministrstva RS za vzgojo in izobraževanje ter Evropske Unije – NextGenerationEU je Fakulteta za naravoslovje in matematiko Univerze v Mariboru pridobila projekt Digitalna transformacija izobraževanja za trajnostno prihodnost – učenci, trajnost, RIN kot izziv (UTRINKI). Projekt se bo izvajal z namenom krepitve računalništva in informatike (RIN) pri učenci z uvajanjem inovativnih pristopov ter uporabo sodobnih digitalnih orodij.
Namen projekta je razvoj in nadgradnja pristopa za dvig temeljnih znanj RIN učencev na VIZ, imenovanega šolski pristop. Cilj projekta je preizkušanje in implementacija didaktičnih pristopov ter pedagoških strategij za razvoj temeljnih znanj RIN učencev v inovativnih oddelkih ali skupinah. Med pričakovanimi rezultati projekta so izdelani in objavljeni pristopi na področju dviga temeljnih znanj RIN pri učencih, vključno s katalogom znanj, ki zajema nabor temeljnih vsebin RIN, kriterije uspešnosti ter predlagane standarde znanj. Poleg tega bodo izdelani in objavljeni učni scenariji, ki bodo hkrati z edukacijo strokovnih delavcev omogočili trajnost rezultatov projekta.
Projekt poudarja pomen temeljnih znanj računalništva in informatike kot ključna znanja za celovit razvoj učencev, saj jim omogoča ne le učinkovitejšo in varnejšo rabo tehnologije, pač pa tudi razumevanje njenega delovanja.
Za sofinanciranje projekta se odobrijo sredstva v višini 523 000 eurov.
Konzorcijski partnerji projekta: Univerza v Mariboru (Fakulteta za naravoslovje in matematiko) ter osem VIZ-ov:
Projektni tim na šoli: Katja Pregl, Katja Gerdak, Nataša Junker, Urška KLinc, Katarina Prelog Čerič
Dragana Prepelič, koordinatorica projekta na šoli
Mlade raziskovalke in raziskovalce in mentorice ali mentorje želim spomniti, da morajo informacije za prijavo raziskovalne naloge ali inovacijskega predloga oddati šolski koordinatorici do jutri (sreda, 9. 10. 2024) do 15. ure na naslov dornerm@osfrsmb.si. Mentorji najdejo obrazec za lažji vnos informacij v e-zbornici pod zavihkom Raziskovalna dejavnost.
Objavljeni so rokovniki za izvedbo prijavno – vpisnega postopka za vpis novincev v srednje šole za prihodnje šolsko leto 2025/26. Dostopni so na spletni strani: Vpis v srednjo šolo | GOV.SI
Danes, dne 7. 10. 2024, smo se udeležili Bralnega maratona, s katerim smo skupaj z ostalimi osnovnošolci otvorili bralno sezono Prežihove bralne značke in teden, v katerem praznujejo otroci. Letošnja tema Tedna otroka je Otrok – nepopisan list.
Na prav slednjo temo so osnovnošolci ustvarjali poezijo, s katero so se predstavili danes. Na Bralnem maratonu smo torej slišali stihe osnovnošolcev in stihe drugih avtorjev, ki so otrokom pri srcu. Udeleženci Bralnega maratona, ki so zastopali barve OŠ Franca Rozmana – Staneta Maribor, so bili Eva Iršič iz 7. a, Maša Markota Jakopin iz 8. c, Zoja Pribožič in Luka Turk iz 8. a. Na dogodku so dodobra spoznali tudi avtorico Niko Matanović, ki je bila letošnja gostja maratona. Seveda pa so si z odlično interpretacijo svoje poezije ali poezije drugih priljubljenih avtorjev prislužili tudi odlično nagrado. Nova knjiga na polici? Super!
Če vas zanima, s kakšno poezijo so se predstavili osnovnošolci, lahko na spletni povezavi https://zpm-mb.si/novice-dogodki/22-bralni-maraton/ prelistate pesniško zbirko, v kateri so zbrani prispevki osnovnošolskih pesnikov.
Vsi, ki še branja niste pričeli, pa le pohitite med knjižne platnice. Presenečeni boste, kaj vse boste našli tam.
Nastja Ferk
Dejavnost: PISANI SVET ČUSTEV
Datum: četrtek, 10. 10. 2024
Čas: 14.00
Prostor: učilnica za slovenščino št. 57
Priporočeno za učence od 6. do 9. razreda.
Obvezna prijava: s prijavnico, ki jo učenci prevzamejo pri dežurni mizi ali na simonad@osfrsmb.si
Opis dejavnosti: Govorili bomo o čustvih in kako vplivajo na naše telo ter o čustvenih motnjah. Pomembno je, da svoja čustva prepoznamo, sprejmemo in ustrezno izrazimo. Učenci se boste sznanili s čustvenim termometrom in izdelali svoj dnevnik čustev.
Z učenci POŠ Košaki smo se podali v jesenskem dnevu na raziskovanje gozda, ki se nahaja le nekaj korakov nad našo šolo.
Učiteljice POŠ Košaki
Pia Puklavec, Nuša Mernik, Nina Markuš